Βρίσκεστε εδώ: Αρχική ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Επιχειρηματικότητα

Γενικές αρχές επιχειρηματικής δράσης

Κινητήρια δύναμη της αγοράς εργασίας είναι η επιχειρηματικότητα είτε αφορά παραγωγή αγαθών είτε διάθεση υπηρεσιών. Οι οικονομικές συγκυρίες έχουν ωθήσει πολλούς να μελετήσουν το ενδεχόμενο ίδρυσης της δικής τους επιχείρησης. Ακόμα και αν δεν διαθέτουν πείρα από σχετικές δραστηριότητες, προκρίνουν αυτήν την λύση ως την πλέον βιώσιμη. Πολλές νεοφυείς εταιρείες, τα λεγόμενα startup, έχουν κάνει την εμφάνισή τους τα τελευταία χρόνια δίνοντας, μάλιστα, ιδιαίτερη έμφαση στην καινοτομία. Το γεγονός αυτό δείχνει ότι η αγορά έχει χώρο για αξιόλογες προτάσεις και επιχειρήσεις ρεαλιστικά σχεδιασμένες, ώστε να ανταποκρίνονται στη λογική του αγοραστικού κοινού.

Το «επιχειρείν» θα μπορούσε να χωριστεί σε τρία στάδια: τη διαμόρφωση της ιδέας, την υλοποίησή της και την περαιτέρω ανάπτυξη ή προέκτασή της. Η όλη διαδικασία απαιτεί λεπτομερή και προσεκτικό σχεδιασμό, ώστε να ληφθούν υπόψη αρκετοί παράγοντες που θα καθορίσουν την κερδοφορία μιας μελλοντικής επιχείρησης. Στην παραγωγική διαδικασία εντοπίζονται, επίσης, τέσσερις πόροι: ο χώρος, η εργασία, το κεφάλαιο και η πρώτη ύλη. Χρειάζεται και η οργανωτική σκέψη που θα επιτρέψει τη δημιουργική αξιοποίησή τους και την αναζήτηση ευκαιριών, ώστε το τελικό προϊόν να αποκτήσει υψηλή εμπορική αξία.

Κάθε κλάδος οικονομικής δραστηριότητας, όπως και κάθε ιδέα, εμφανίζει ορισμένες ιδιαιτερότητες, ώστε ο επίδοξος επιχειρηματίας θα χρειαστεί οπωσδήποτε τις εξειδικευμένες συμβουλές από τις εξής πηγές:

  • επαγγελματίες του κλάδου που τον ενδιαφέρει,
  • εκπροσώπους επιμελητηρίων (π.χ. ΕΒΕΑ),
  • δικηγόρο και
  • λογιστή.

Ο ενδιαφερόμενος χρειάζεται να ζητήσει τη γνώμη των παραπάνω ειδικών, προκειμένου να καταλήξει στον τρόπο με τον οποίο είναι δυνατή η υλοποίηση της ιδέας του. Κατά τη συζήτηση μαζί τους, πρέπει να τους παρουσιάσει ένα γενικό περίγραμμα, χωρίς να αποκαλύπτει τα πρωτότυπα στοιχεία της ιδέας του. 

Μια υπεύθυνη προσέγγιση του θέματος προϋποθέτει την κατάρτιση ενός ρεαλιστικού επιχειρηματικού σχεδίου, καθώς και την αναζήτηση όλων των διαθέσιμων πηγών χρηματοδότησης, ενημέρωσης και προβολής της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Στην ενότητα αυτή παρουσιάζονται συγκεντρωτικά τα βήματα διαμόρφωσης της επιχειρηματικής ιδέας (business idea), τα οποία θα αξιοποιηθούν για τη σύνταξη ενός επιχειρηματικού σχεδίου (business plan), δηλαδή της οργανωμένης παρουσίασης μιας ιδέας σε γραπτή μορφή.

Έχει διαβαστεί 1224 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 29 Αύγουστος 2014 17:51
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Στάδιο 1: Σύλληψη επιχειρηματικής ιδέας »

Newsletter

Μείνετε πάντα ενήμεροι στις τελευταίες εξελίξεις σε θέματα εργασίας.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

(επικοινωνία σχετικά με διαφήμιση)

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

Βρείτε μας στα κοινωνικά δίκτυα
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Επιχειρηματικότητα