Βρίσκεστε εδώ: Αρχική ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Επιχειρηματικότητα Στάδιο 1: Σύλληψη επιχειρηματικής ιδέας

Στάδιο 1: Σύλληψη επιχειρηματικής ιδέας

Εφόσον στοχεύετε να εισέλθετε στην αγορά εργασίας μέσω των δικών σας επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, θα αναζητήσετε ένα αντικείμενο ενασχόλησης που όντως σας αρέσει και με το οποίο είστε εξοικειωμένοι. Κάθε νέο βήμα απαιτεί αφενός περαιτέρω κατάρτιση, δηλαδή την απόκτηση νέων γνώσεων ή την εξέλιξη των ήδη υπαρχόντων, και αφετέρου αφοσίωση. Για αυτόν τον λόγο, μην βιαστείτε να λάβετε τις αποφάσεις σας, πριν συνειδητοποιήσετε ποια είδη επιχειρήσεων ταιριάζουν περισσότερο στην ιδιοσυγκρασία σας. Αφού καταλήξετε, λοιπόν, στην επιχειρηματική ιδέα σας, την καταγράφετε υπό μορφή σχεδιαγράμματος, για να τη σχεδιάσετε ακριβέστερα στη συνέχεια. 

Γενική περιγραφή επιχείρησης

Ξεκινάτε τον σχεδιασμό σας καθορίζοντας τον το είδος της επιχείρησης που επιθυμείτε να ιδρύσετε και τα βασικά γνωρίσματά της ως εξής:

  • το κύριο προϊόν,
  • την ιδιαιτερότητα του προϊόντος αυτού σε σχέση με ήδη υπάρχοντα,
  • το αγοραστικό κοινό στο οποίο απευθύνεστε (target group),
  • τους μελλοντικούς στόχους σας: π.χ. μπορείτε να στοχεύετε στη δημιουργία μιας μικρής οικογενειακής επιχείρησης ή μιας αναγνωρίσιμης εταιρείας με δίκτυο παραρτημάτων ή franchise,
  • τις απαιτήσεις σε προσωπικό χρόνο και εξειδικευμένες γνώσεις
  • το διαθέσιμο κεφάλαιο για την έναρξη των δραστηριοτήτων της επιχείρησης.

Τα παραπάνω δεδομένα αποτελούν απλώς ένα γενικό περίγραμμα της ιδέας σας, μια αφετηρία για να ξεκινήσετε τη συστηματική έρευνα που θα σας βοηθήσει να επαληθεύσετε τη βιωσιμότητα του εγχειρήματός σας  και να συγκεκριμενοποιήσετε τα χαρακτηριστικά της μελλοντικής επιχείρησής σας. Αφού ολοκληρώσετε την έρευνα αυτή θα αποκτήσετε την πλήρη εικόνα της και θα έχετε προσδιορίσει όλα τα επιμέρους χαρακτηριστικά της. 

Διερεύνηση προσωπικών στόχων - δεξιοτήτων

Πριν μπείτε στη διαδικασία να υπολογίσετε ειδικότερες παραμέτρους του εγχειρήματός σας, προσπαθήστε να ανακαλύψετε τα όρια των δυνατοτήτων σας. Το στήσιμο μιας επιχείρησης χρειάζεται να καταβάλλετε πολύ κόπο, να θυσιάσετε προσωπικό χρόνο και να επενδύσετε στην περαιτέρω εκπαίδευσή σας πάνω στο αντικείμενο της επιχείρησης. Για τον λόγο αυτό, θα πρέπει να σιγουρευτείτε ότι διαθέτετε τα κατάλληλα προσόντα, για να επωμιστείτε τις ευθύνες των επιχειρηματικών σας επιλογών. Ειδικότερα, αναλογιστείτε σε ποιο βαθμό διαθέτετε τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

  • Τόλμη για την ανάληψη του επενδυτικού ρίσκου
  • Εργατικότητα
  • Οργανωτικές ικανότητες
  • Συνέπεια ως προς την τήρηση χρονοδιαγραμμάτων και προθεσμιών
  • Διοικητικές ικανότητες
  • Αποτελεσματικότητα στην επίλυση απρόσμενων προβλημάτων
  • Προσαρμοστικότητα σε νέες τάσεις και δεδομένα της αγοράς
  • Επικοινωνιακό χάρισμα
  • Διαπραγματευτική δύναμη

Για να γίνει πιο απτό το περιεχόμενο των παραπάνω εννοιών, θα ήταν ωφέλιμο να επισκεπτόσαστε μια επιχείρηση σαν αυτή που σχεδιάζετε, για να δείτε τον τρόπο εργασίας και τα προσόντα που απαιτούνται. Για παράδειγμα, τα καταστήματα εστίασης (π.χ. εστιατόρια, καφέ) έχουν πολύ απαιτητικά ωράρια, ταχείς ρυθμούς εργασίας και χρειάζονται ακριβή υπολογισμό των αποθεμάτων τους. Αν δεν μπορείτε να αντεπεξέλθετε σε τέτοιες απαιτήσεις ίσως θα πρέπει να στραφείτε προς άλλη λύση. Η αυτογνωσία είναι βασική προϋπόθεση, για να επιλέξετε την ιδέα που σας ταιριάζει, να καταφέρετε να την υλοποιήσετε και επιτύχει. Μην ξεχνάτε ότι η επιχείρηση για τον ιδιοκτήτη δεν είναι απλώς εργασία αλλά τρόπος ζωής.

Επιλογή τοποθεσίας

Για την αναζήτηση της έδρας της επιχείρησής σας, το πρώτο βήμα είναι η επιλογή της γεωγραφικής περιοχής ή συνοικίας. Αυτή συνδέεται άρρηκτα με τη φύση του προϊόντος και το αγοραστικό κοινό στο οποίο αναμένεται να έχει απήχηση. Παραδείγματος χάριν, μια αντιπροσωπεία πολυτελών αυτοκινήτων είναι λογικό να εγκατασταθεί σε εύπορη περιοχή παρά σε συνοικίες με χαμηλό βιοτικό επίπεδο. Στις δεύτερες θα ευδοκιμούσε ένα κατάστημα ένδυσης χαμηλού κόστους. Επομένως, η σωστή επιλογή της περιοχής σημαίνει ότι γνωρίζετε καλά το κοινό στο οποίο απευθύνεστε και το προϊόν σας αποκτά ζήτηση.

Σε επόμενο στάδιο, ψάχνετε για τις κατάλληλες κτιριακές εγκαταστάσεις. Αυτές πρέπει να πληρούν προδιαγραφές, όπως το εμβαδόν ή η ποιότητα κατασκευής, που θα σας επιτρέψουν να λειτουργήσετε ανεμπόδιστα την επιχείρησή σας. Επιπλέον, θα πρέπει να ταιριάζουν με την εικόνα της και να είναι εύκολα προσβάσιμα. Για παράδειγμα, μια αντιπροσωπεία πολυτελών αυτοκινήτων έχει ανάγκη από έναν χώρο μεγάλου εμβαδού, με πρόσοψη στο πεζοδρόμιο και μεγάλες βιτρίνες. Αυτός ο χώρος, εκτός των άλλων, χρειάζεται να είναι όσο το δυνατόν κεντρικότερο σημείο, ει δυνατόν, με χώρο στάθμευσης πελατών. Το δε κτίριο δεν μπορεί παρά να είναι ιδιαίτερα περιποιημένο, ώστε να ταιριάζει με το προϊόν κα την εικόνα της εταιρείας. 

Έχει διαβαστεί 1325 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 27 Σεπτέμβριος 2014 23:21

Newsletter

Μείνετε πάντα ενήμεροι στις τελευταίες εξελίξεις σε θέματα εργασίας.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

(επικοινωνία σχετικά με διαφήμιση)

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

Βρείτε μας στα κοινωνικά δίκτυα
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Επιχειρηματικότητα Στάδιο 1: Σύλληψη επιχειρηματικής ιδέας