Βρίσκεστε εδώ: Αρχική ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Επιχειρηματικότητα Στάδιο 3: Έρευνα προϊόντος

Στάδιο 3: Έρευνα προϊόντος

Περιγραφή χαρακτηριστικών

Από τα προηγούμενα στάδια έχετε ήδη καταλήξει –σε γενικές γραμμές- στη μορφή που θα πάρει το τελικό προϊόν σας είτε πρόκειται για υλικό αγαθό είτε για υπηρεσία. Χρειάζεται πλέον να συγκεκριμενοποιήσετε τόσο τις εμπορικές εφαρμογές / χρήσεις του όσο και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του.

Όσον αφορά τις πρώτες, θα λάβετε υπόψη την έρευνα αγοράς για να περιγράψετε λεπτομερώς τα εξής:

  • τις καταναλωτικές ανάγκες που καλύπτει, ώστε να αποκτήσει μεγάλη ζήτηση,
  • τη μοναδικότητά του, οπότε θα ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό και κυρίως θα αποτρέψει πιθανό ανταγωνιστή να παράξει υποκατάστατο προϊόν, εκτοπίζοντάς σας από την αγορά,
  • τα οφέλη που θα αποκομίσουν οι μελλοντικοί πελάτες από αυτό, δηλαδή απαντήστε στο ερώτημα «σε τί θα βοηθήσει τους πελάτες».

Στα τεχνικά χαρακτηριστικά που θα εκτιμήσετε συγκαταλέγονται τα ακόλουθα:

  • Μέθοδος παραγωγής (ενός αγαθού) / υλοποίησης (μιας υπηρεσίας)
  • Εγκαταστάσεις
  • Εξοπλισμός
  • Πρώτη ύλη
  • Προμήθεια πρώτων υλών (από συνεπείς προμηθευτές)
  • Ποιοτικός έλεγχος και τυποποίηση (διατήρηση σταθερής ποιότητας)
  • Εξυπηρέτηση πελατών και επίλυση προβλημάτων
  • Ταχύτητα που απαιτείται για την παραγωγή (ενός προϊόντος) ή τη διεκπεραίωση (ενός έργου / μιας υπηρεσίας)
  • Διαχείριση προσωπικού και
  • Διαχείριση αποθεμάτων σε τελικό προϊόν ή πρώτες ύλες, με πρόβλεψη για τις περιόδους μέγιστης και ελάχιστης ζήτησης
  • Κόστος προμηθειών, εξοπλισμού και λειτουργίας.

Να είστε, ωστόσο, προσεκτικοί με την αξιοποίηση της τεχνογνωσίας, διότι πολλές εφευρέσεις ή διεργασίες παραγωγής είναι κατοχυρωμένες με πατέντα, ως βιομηχανική ιδιοκτησία. Έτσι η χρήση τους είναι δυνατή μόνο με την καταβολή αντιτίμου στον δικαιούχο. Το ίδιο ισχύει και για κάθε έργο της ανθρώπινης διανόησης, όπως βίντεο, μουσική ή επιστημονικά συγγράμματα, τα οποία προστατεύονται από τα πνευματικά δικαιώματα του δημιουργού.

Πριν προχωρήσετε στα επόμενα βήματα σχεδιασμού της επιχειρηματικής ιδέας σας, βεβαιωθείτε ότι αυτή είναι ρεαλιστική. Βασική προϋπόθεση είναι η δυνατότητα παραγωγής του τελικού προϊόντος που σας ενδιαφέρει με τις κατάλληλες προδιαγραφές. Αν τούτο δεν είναι εφικτό, αναπροσαρμόστε τους στόχους σας στους όρους της αγοράς και εκμεταλλευτείτε καλύτερα τα προσόντα σας, χωρίς να απογοητεύεστε. Το «επιχειρείν» είναι αρκετά πολύπλοκο, ώστε να λειτουργεί συχνά με πειραματισμούς.

 Τιμολογιακή πολιτική

Ο καθορισμός της τιμής είναι ένα ευαίσθητο ζήτημα που κρίνει τη βιωσιμότητα μιας επιχείρησης. Υπολογίζεται από το σημείο ισορροπίας μεταξύ δυο αντίθετων τάσεων: της επιθυμητού κέρδους του επιχειρηματία και του ποσού που διαθέτει το αγοραστικό κοινό για ένα συγκεκριμένο προϊόν. Στην πραγματικότητα οι παράγοντες που διαμορφώνουν την τιμολογιακή πολιτική μιας εταιρείας είναι ποικίλοι και σχετίζονται με:

  • το κόστος παραγωγής του προϊόντος και τα λειτουργικά έξοδα της επιχείρησης
  • την αναγκαιότητα του προϊόντος για τους καταναλωτές
  • την υπεραξία που αυτό μπορεί να πάρει
  • τη μοναδικότητά του
  • την ποιότητά του
  • τις τιμές των ανταγωνιστικών προϊόντων
  • την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας του (brand name)
  • την αγοραστική δύναμη του κοινού στο οποίο απευθύνεται
  • τις προωθητικές ενέργειες (διαφήμιση, προσφορές).

Εκτός των παραπάνω, η τιμή ενός αγαθού η μιας υπηρεσίας καθορίζεται από το περιθώριο κέρδους των ενδιάμεσων επιχειρήσεων που παρεμβάλλονται μεταξύ του αρχικού παραγωγού και του τελικού πελάτη. Για παράδειγμα, ένα γεωργικό προϊόν, μετά τη συγκομιδή, παραδίδεται σε μονάδες επεξεργασίας, ακολούθως πωλείται σε χονδρεμπόρους που το μεταπωλούν σε καταστήματα και super market, από όπου θα φτάσει στον καταναλωτή. Όσο αυξάνονται τα στάδια μεταπώλησης ενός αγαθού τόσο αυξάνεται η τιμή του, καθώς πρέπει να διασφαλιστεί το κέρδος όλων των μεσαζόντων. Αυτό έχει ως συνέπεια, ορισμένες φορές, το τελικό προϊόν να μην είναι ανταγωνιστικό, καθώς μετακυλούνται υπέρογκα κόστη στον καταναλωτή.

Στον αντίποδα, ορισμένες επιχειρήσεις ακολουθούν πολιτική χαμηλών τιμών, προσβλέποντας σε προσέλκυση μεγάλου αριθμού πελατών και αύξηση της κερδοφορίας παράλληλα με την κατανάλωση. Το πλεονέκτημα αυτής της στρατηγικής είναι η σταθερή προτίμηση μέρους του αγοραστικού κοινού προς τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις.

Η τιμολογιακή πολιτική συνδέεται την εικόνα μιας εταιρείας ή ενός προϊόντος στη συνείδηση της κοινής γνώμης. Αν, μέσω του marketing, το προϊόν συνδεθεί με το υψηλό κοινωνικό status, το κύρος που συνοδεύει μια συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα ή ένα δημόσιο πρόσωπο, τότε αυξάνει η ζήτηση, όπως και η τιμή.

Τέλος, θα χρειαστεί να αποφασίσετε την πιστωτική πολιτική της εταιρείας σας, αν θα προμηθεύετε, δηλαδή, μεμονωμένους πελάτες ή οργανισμούς (συνήθως του δημοσίου) επί πιστώσει. Σε μια τέτοια περίπτωση καθορίστε το μέγιστο ύψος πιστώσεων που μπορείτε να δώσετε και τον τρόπο διασφάλισης των εισπράξεών σας.

Έχει διαβαστεί 1362 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 29 Αύγουστος 2014 18:01

Newsletter

Μείνετε πάντα ενήμεροι στις τελευταίες εξελίξεις σε θέματα εργασίας.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

(επικοινωνία σχετικά με διαφήμιση)

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

Βρείτε μας στα κοινωνικά δίκτυα
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Επιχειρηματικότητα Στάδιο 3: Έρευνα προϊόντος