Βρίσκεστε εδώ: Αρχική ΚΑΡΙΕΡΑ Συνέντευξη Διαδικασία

Διαδικασία συνέντευξης

Η συνέντευξη είναι το τελικό στάδιο επιλογής προσωπικού που έπεται της αξιολόγησης των βιογραφικών. Οι υποψήφιοι που καταφέρνουν να ξεχωρίσουν και να συναντηθούν με εκπροσώπους μιας εταιρείας έχουν δυνητικά τις προϋποθέσεις πρόσληψης σε αυτήν. Εκτός, όμως, από ένα ενδιαφέρον βιογραφικό σημείωμα και μια άρτια αίτηση, μετρά η προσωπικότητα του ατόμου. Αυτή συνδιαμορφώνει σε μεγάλο βαθμό το προφίλ ενός επαγγελματία, αλλά δεν σκιαγραφείται εύκολα μέσα από τα συνημμένα έγγραφα μιας αίτησης. Στοιχεία, όπως η εμφάνιση, η συμπεριφορά, ο χαρακτήρας ή η επικοινωνιακή ικανότητα, γίνονται πλήρως αντιληπτά μόνο μέσα μια συνάντηση. Πρόκειται για τους παράγοντες που επιτρέπουν σε έναν εργαζόμενο να αποδώσει στην εργασία του, εφόσον διαθέτει τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα. Η συνέντευξη, επομένως, λειτουργεί συμπληρωματικά προς το βιογραφικό, ανιχνεύοντας τις δυνατότητες αλληλεπίδρασης του υποψηφίου με το εργασιακό περιβάλλον του.

Προετοιμασία

Προϋπόθεση για την πρόσληψη ενός υποψηφίου είναι η δυνατότητά του να απαντά σε κάθε ερώτηση αμέσως, με πειστικότητα, σαφήνεια και ειλικρίνεια. Θα πρέπει, δηλαδή να είναι ιδιαίτερα ετοιμόλογος, χάρισμα το οποίο δεν σχετίζεται τόσο με την ευγλωττία όσο με τη σωστή προετοιμασία ενός ομιλητή. Άρα, ο υποψήφιος που θέλει να αυξήσει τις πιθανότητές του για αίσια έκβαση της συνέντευξης διερευνά τις πιθανές ερωτήσεις και διαμορφώνει εκ των προτέρων τις απαντήσεις του.

Η εύλογη απορία που γεννάται είναι πόσο προβλέψιμοι είναι οι συνεντευκτές. Το ζητούμενο δεν είναι να γίνουν αυτοί απρόβλεπτοι, αλλά να αξιολογηθούν οι διάφορες απαντήσεις που θα λάβουν. Με άλλα λόγια, οι περισσότερες ερωτήσεις μπορεί να είναι δεδομένες, αλλά δεν είναι δεδομένη και η εγκυρότητα και η ορθότητα όλων των απαντήσεων. Υπό αυτό το πρίσμα, τα ενδεδειγμένα βήματα για μια ολοκληρωμένη προετοιμασία συνέντευξης είναι τα εξής:

1. Ανάγνωση του βιογραφικού και των υπόλοιπων συνημμένων της αίτησης: Ξαναδιαβάζετε όλα τα έγγραφα που στείλατε στην εταιρεία που σας κάλεσε, για να ανακαλέσετε εύκολα στη μνήμη σας τον τίτλο της θέσης που διεκδικείτε, τις λεπτομέρειες του βιογραφικού ή της αυτοπεριγραφικής έκθεσης. Σε κάθε συνέντευξη γίνεται αναφορά σε αυτά και η συζήτηση επικεντρώνεται συνήθως σε τυχόν παραλείψεις, ασάφειες ή αντιφάσεις του CV. Να είστε έτοιμοι για πειστικές εξηγήσεις που θα ξεκαθαρίζουν απόλυτα τί πραγματικά ισχύει

2. Επίσκεψη ιστοσελίδας εταιρείας: Αναζητήστε και καταγράψτε, προς απομνημόνευση, τα προϊόντα και τον τρόπο προώθησής τους, τις αξίες και τη δραστηριότητα της εταιρείας στην οποία κληθήκατε για συνέντευξη. Διαβάστε προσεκτικά ολόκληρο το site. Ακόμα και αν δεν σας το ζητήσουν, βρείτε την ευκαιρία να δείξετε στα στελέχη της ότι γνωρίζετε την εταιρεία και η αίτησή σας προς αυτή είναι συνειδητή επιλογή. Η στάση αυτή θα προσμετρηθεί πολύ θετικά και εσείς θα μπορέσετε να προσαρμόσετε τις απαντήσεις σας στη νοοτροπία της εταιρείας. Για παράδειγμα, αν αυτή προωθεί εθελοντικές δράσεις και εσείς έχετε ασχοληθεί με τον εθελοντισμό, έχετε ήδη βρει ένα στοιχείο του CV σας που πρέπει να τονίσετε.

Αντλήστε, λοιπόν, κάθε δυνατή πληροφορία για την επιχείρηση και τη θέση που διεκδικείτε από:

  • το εταιρικό site,
  • τα προφίλ των συνεντευκτών στο LinkedIn (εφόσον τους γνωρίζετε),
  • άλλες ιστοσελίδες,
  • το δίκτυο γνωριμιών σας.

 3. Αναζητήστε πιθανές ερωτήσεις και διαμορφώστε τις απαντήσεις σας: Η ιστοσελίδα μας προσφέρει έναν εκτενέστατο κατάλογο ερωτήσεων που τίθενται σε συνεντεύξεις, μαζί με συμβουλές για το πώς θα απαντήσετε. Φροντίστε να προσαρμόσετε το περιεχόμενο των απαντήσεών σας έτσι ώστε να συμφωνεί με τη νοοτροπία και τα ήθη της εταιρείας που θα απευθυνθείτε. Με βάση τις πληροφορίες που έχετε συλλέξει για αυτή, προσδιορίστε τα γνωρίσματα του ιδανικού υποψηφίου και προσαρμοστείτε στο πρότυπο αυτό. Αποφύγετε, όμως, την ανειλικρίνεια και το προσποιητό ύφος. Απλώς εξωτερικεύστε τα προσωπικά χαρακτηριστικά σας που ανταποκρίνονται στο συγκεκριμένο πρότυπο. Τέλος, λάβετε υπόψη το γνωστικό υπόβαθρο απαιτεί η διεκδικούμενη θέση και προετοιμαστείτε για τις σχετικές ερωτήσεις.

4. Ενημέρωση για επαγγελματικό κλάδο: Πολλοί εργοδότες συζητούν με τους υποψηφίους επίκαιρα θέματα του κλάδου τους, ώστε να διαπιστώσουν πόσο ενημερωμένοι είναι. Ανατρέξτε στα σχετικά site ή τις εφημερίδες, για να πληροφορηθείτε έγκυρα για τις εξελίξεις.

Η προετοιμασία τελειώνει, αφού ο υποψήφιος έχει ασχοληθεί προσεκτικά και με τα τέσσερα προαναφερθένα στάδια και νιώθει ψυχολογικά έτοιμος να ανταπεξέλθει σε κάθε ερώτηση.

Συνάντηση

Δεν υπάρχει μια τυποποιημένη διαδικασία συνέντευξης. Για παράδειγμα, ο υποψήφιος καλείται ως επί το πλείστον στα γραφεία της εταιρείας, μολονότι υπάρχουν ελάχιστες περιπτώσεις που οι δυο πλευρές επικοινωνούν μέσω Skype. Πιο συχνό είναι το φαινόμενο της ταυτόχρονης εξέτασης δυο συνυποψηφίων για την ίδια θέση. Επίσης, τις ερωτήσεις προς τον υποψήφιο μπορεί να απευθύνει ένας εκπρόσωπος της επιχείρησης, δηλαδή συνεντευκτής, ή μια επιτροπή. Πάντοτε, όμως, προτιμώνται τα εμπειρότερα στελέχη μιας εταιρείας, συνήθως ειδικοί στη διαχείριση ανθρώπινων πόρων, ώστε να ανιχνεύουν ευκολότερα τις αληθινές προθέσεις του συνεντευξιαζόμενου.

Ο τελευταίος, καθώς εισέρχεται ευδιάθετος στον χώρο της συνέντευξης, χαιρετά με θερμή χειραψία τα στελέχη που τον υποδέχονται και κάθεται, μόλις του προσφέρουν θέση. Προσέχει την άψογη εμφάνισή του, η οποία πρέπει να είναι επίσημη, όχι εξεζητημένη, και να συμφωνεί με τον ενδυματολογικό κώδικα (dress code) της εκάστοτε επιχείρησης. Έχει προνοήσει να κρατά ένα αντίγραφο του βιογραφικού, διότι ίσως χρειαστεί να ανατρέξει σε αυτό κατά τη διάρκεια της συνέντευξης. Υπό τις δεδομένες συνθήκες πρέπει να προσεχθεί πολύ η στάση του σώματος, ώστε να είναι άνετη, όχι όμως χαλαρή (π.χ. σταυροπόδι). Η συνεχής και άμεση οπτική επαφή με τον συνομιλητή είναι απαραίτητη. Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, όπως λέγεται, και αυτό ισχύει στην παρούσα περίπτωση. Η πρώτη εντύπωση προδιαθέτει πολλούς ανθρώπους θετικά ή αρνητικά έναντι των άλλων. Για τον λόγο αυτό, φροντίστε να κερδίσετε τις εντυπώσεις ήδη από τη στιγμή της εισόδου σας.

Η συζήτηση με τους συνεντευκτές είναι δυνατόν να κρατήσει από ένα τέταρτο μέχρι μία ώρα. Σε αυτό το διάστημα ο υποψήφιος πρέπει να δείξει αυτοπεποίθηση και ενδιαφέρον να εργαστεί στην εταιρεία. Αφού δώσει τις στοιχειώδεις πληροφορίες για τον ίδιο, θα αδράξει την κατάλληλη ευκαιρία να ζητήσει διευκρινίσεις για τη διεκδικούμενη θέση, εφόσον δεν γνωρίζει ήδη. Έτσι θα επιλέξει ποια στοιχεία του βιογραφικού του θα προβάλλει περισσότερο, ώστε να ταιριάζουν με τις απαιτήσεις της θέσης. Εντούτοις, το πόσο αποκαλυπτικοί ως προς αυτή θα είναι οι συνεντευκτές εξαρτάται από τον προσανατολισμό που θέλουν να δώσουν στη συζήτηση. Αν δεν σας διαφωτίσουν αμέσως, μην επιμείνετε για περαιτέρω διευκρινίσεις.

Ο υποψήφιος στις απαντήσεις του πρέπει να είναι κατατοπιστικός, χωρίς να μακρηγορεί και να κουράζει τους συνομιλητές του. Η διήγηση συγκεκριμένων παραδειγμάτων από επαγγελματική πορεία του αποτελεί ένα μέσο τεκμηρίωσης των ισχυρισμών του. Σχετικά με τα παραδείγματα αυτά διατυπώνονται συνήθως συμπληρωματικές ερωτήσεις, για να διαπιστωθεί η αξιοπιστία τους. Για αυτό, η ειλικρίνεια και ο σεβασμός προς τους συνομιλητές είναι προτερήματα που δεν μένουν απαρατήρητα. Εκτός τούτου, οι συνεντευκτές εκτιμούν την εύστοχη και χωρίς λάθη γλωσσική έκφραση, καθώς αποτελεί το βασικό επικοινωνιακό εργαλείο και είναι ενδεικτική του γενικότερου μορφωτικού επιπέδου του υποψηφίου.

Μια συνέντευξη για εργασία ενδέχεται, πάντως, να κρύβει εκπλήξεις. Οι εκπρόσωποι της εταιρείας μπορεί να προτείνουν στον υποψήφιο είτε μια διαφορετική θέση, καλύτερα εναρμονισμένη με τα προσόντα του, είτε θέση εκτός της πόλης που διαμένει. Όπως και να εξελιχθούν τα πράγματα, μην είστε αρνητικοί σε προτάσεις που ίσως να αποδειχθούν επωφελείς και διερευνήστε τις σοβαρά. Ειδικότερα κατά τη δεύτερη περίπτωση, δηλώστε ανοιχτά ότι δεν είχατε ενημερωθεί εκ των προτέρων σχετικά με την προοπτική της μετεγκατάστασης. Ρωτήστε, έπειτα, λεπτομέρειες για τη θέση και το ύψος του μισθού, ώστε να το σκεφτείτε και να απαντήσετε υπεύθυνα στο άμεσο μέλλον. Ο συνομιλητής σας θα καταλάβει ότι χρειάζεστε χρόνο για να λάβετε τις αποφάσεις σας και ότι αυτές θα εξαρτηθούν από το αν τα οικονομικά σας θα επαρκούν για τα έξοδα ενός νέου σπιτιού.

Ένα ακόμα απρόοπτο που έχουν να αντιμετωπίσουν οι γυναίκες είναι η ερώτηση αν σχεδιάζουν να παντρευτούν και να μείνουν έγκυες. Εκτός ότι η υποψήφια έρχεται σε εξαιρετικά δύσκολη θέση από την αδιακρισία του εργοδότη, ο ίδιος εκτίθεται νομικά. Σύμφωνα με σειρά οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, νόμων του Ελληνικού κράτους και της νομολογίας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, η διάκριση λόγω φύλου στην εργασία έρχεται σε αντίθεση με θεμελιώδη δικαιώματα. Ωστόσο, η καταστρατήγηση του νομικού αυτού πλαισίου δεν αποδεικνύεται πάντοτε εύκολα. Το ίδιο ισχύει και για την πρόθεση μιας γυναίκας να δημιουργήσει ή να διευρύνει την οικογένειά της. Οπότε, η απάντηση σε αντίστοιχες αδιάκριτες ερωτήσεις η απάντηση είναι ότι «η μόνη προτεραιότητά μου είναι η εργασία μου και η ικανοποίηση των επαγγελματικών μου σχεδίων, ώστε να εδραιώσω το μέλλον μου στην αγορά εργασίας». Αν ερωτηθείτε γιατί προβαίνετε σε αυτήν την επιλογή, μπορείτε να απαντήσετε ότι «με ενδιαφέρει περισσότερο η επαγγελματική σταθερότητα, η οποία είναι απαραίτητη για την προσωπική μου εξασφάλιση». Μην αναφέρετε τις λέξεις «οικογένεια», «εγκυμοσύνη», «παιδί» και μην προχωρήσετε σε λεπτομέρειες για την προσωπική ζωή σας. Γενικώς, θέματα που άπτονται της προσωπικής ζωής, του φύλου, της υγείας, της οικογενειακής και περιουσιακής κατάστασης αποτελούν προσωπικά δεδομένα και αποφεύγονται.

Ερωτήσεις υποψηφίου

Στο τελευταίο μέρος της συνέντευξης, οι συνεντευκτές ρωτούν τον υποψήφιο αν θέλει να τους υποβάλει κάποια ερώτηση. Η θετική του ανταπόκριση δείχνει το ενδιαφέρον του για τη θέση και την ενεργό συμμετοχή του στη διαδικασία. Οι ερωτήσεις προς τον εργοδότη δεν πρέπει να είναι, ωστόσο, περισσότερες από πέντε, διότι τότε ενδέχεται να μην έχουν θετικό αντίκτυπο. Πολλοί ενδιαφερόμενοι λανθασμένα αναλώνονται στη μηχανική προβολή των ικανοτήτων τους, αμελώντας την ανάγκη για ουσιαστική συζήτηση με τους αξιολογητές. Η στάση αυτή χαρακτηρίζεται παθητική ή αμυντική, υποκινούμενη από το άγχος, χωρίς να αναδεικνύει την άνεση του υποψηφίου στη λήψη πρωτοβουλιών ή στην αλληλεπίδραση με τους συνομιλητές του.

Οι πιο χαρακτηριστικές ερωτήσεις που μπορεί να τους θέσει αφορούν το εργασιακό περιβάλλον και τις προοπτικές της συγκεκριμένης θέσης, όπως οι ακόλουθες:

  • Η συγκεκριμένη θέση προϋπήρχε ή δημιουργήθηκε λόγω αύξησης των αναγκών της εταιρείας;
  • Ποια είναι τα καθήκοντα του κατόχου της θέσης;
  • Ποιον στόχο ή ανάγκη καλύπτει;
  • Με ποιους τομείς του έργου / στάδια της παραγωγής / μέρη της κατασκευής του προϊόντος σχετίζεται η συγκεκριμένη θέση;
  • Πώς γίνεται ο καταμερισμός της εργασίας και πώς λειτουργεί το τμήμα στο οποίο υπάγεται η θέση;
  • Προβλέπεται κάποια εισαγωγική εκπαίδευση, πριν την ανάληψη των καθηκόντων;
  • Ποιες διαδικασίες ακολουθούνται για την αξιολόγηση της απόδοσης των εργαζομένων;
  • Βάσει ποιων κριτηρίων γίνεται η διαλογή των βιογραφικών;
  • Πού οφείλεται η αποδοχή του προϊόντος της εταιρείας από το αγοραστικό κοινό;
  • Υπάρχει πλάνο για την επέκταση της εταιρείας;

Ολοκλήρωση συνάντησης

Με το κλείσιμο της συζήτησης, ο υποψήφιος διευκρινίζει αν και με ποιο τρόπο θα ειδοποιηθεί για το αποτέλεσμα της συνέντευξης. Κατόπιν, ευχαριστεί τους συνεντευκτές διά χειραψίας και αποχωρεί. Αν έχει τα e-mail τους ή συνδέονται στο LinkedIn, μπορεί να τους στείλει ένα σύντομο ευχαριστήριο μήνυμα. Ακόμα και αν λάβετε αρνητική απάντηση, κρατήστε με τους συνεντευκτές μια τυπική επαφή, διευρύνοντας το δίκτυο γνωριμιών σας. Μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμο ανά πάσα στιγμή, καθώς ψάχνετε για δουλειά.

Γραπτές δοκιμασίες (τεστ)

Σε αρκετές εταιρείες, μετά τη συζήτηση ο υποψήφιος υποβάλλεται σε γραπτά τεστ, προκειμένου να προσδιοριστεί ποσοτικά και ποιοτικά το εύρος των δυνατοτήτων του, μέσω ερωτήσεων κλειστού τύπου (πολλαπλής επιλογής). Οι συνηθέστερες γραπτές δοκιμασίες είναι οι παρακάτω:

  • Τεστ δεξιοτήτων: Αξιολογούνται κυρίως η γλωσσική ικανότητα, η παραγωγή ιδεών, η δυνατότητα δόμησης έγκυρων συλλογισμών, η ευχέρεια στους μαθηματικούς υπολογισμούς, η αντίληψη του χώρου σε τρεις διαστάσεις, ο εντοπισμός σφαλμάτων σε γραπτό κείμενο ή καταλόγους και η δυνατότητα επίλυσης πρακτικών προβλημάτων.
  • Τεστ ευφυΐας: Χρησιμοποιούνται σε περιορισμένη κλίμακα και μόνο για να μετρήσουν την αναλυτική ή συνθετική ικανότητα της σκέψης του εξεταζόμενου. Οι πιο κοινές ερωτήσεις απαιτούν τον συσχετισμό δύο ή περισσότερων εννοιών ή ο προσδιορισμός αριθμητικών ακολουθιών.
  • Ψυχομετρικά τεστ: Σκοπό έχουν, μέσω των κατάλληλων ερωτήσεων, να περιγράψουν τα γνωρίσματα της προσωπικότητας του εξεταζομένου. Δίνεται έμφαση στις ηθικές αξίες, τα ενδιαφέροντα και στη συμπεριφορά, μέσα από διλήμματα που τίθενται (π.χ. «Αν ένας συνάδελφός σας έκανε λάθος θα τον συγκαλύπτατε ή θα τον αναφέρατε στον προϊστάμενο;») ή από αξιολογικές κλίμακες (π.χ. «Να βαθμολογήσετε από το 1 ως το 5 τη σημασία της επαγγελματικής επιτυχίας», Να κατατάξετε τους όρους από τον πιο σημαντικό στον πλέον ασήμαντο: φιλία, χρήμα, καριέρα, δημοσιότητα, εντιμότητα»).
  • Δοκιμασία γνωστικού αντικειμένου: Πρόκειται για ένα τεστ που ελέγχει τις γνώσεις του εξεταζομένου πάνω στο αντικείμενο εργασίας. Δεν έχει προκαθορισμένη μορφή, εξαρτάται από το επιστημονικό πεδίο στο οποίο αναφέρεται και ενδέχεται να περιέχει ερωτήσεις ανάπτυξης.
  • Σύνταξη σύντομου βιογραφικού: Μπορεί να ζητηθεί από τον εξεταζόμενο να γράψει ένα σύντομο βιογραφικό σημείωμα μέχρι δυο παραγράφων. Με αυτόν τον τρόπο ελέγχεται η γλωσσική ικανότητά του, η ετοιμότητά του και η αποτελεσματικότητα παραγωγής έργου υπό πίεση. Το βιογραφικό αυτό έχει την εξής μορφή:

Ο Αδείμαντος Νικολάου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1980. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Αγγλικής Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και διδάκτορας του ίδιου τμήματος. Έχει εργαστεί ως υπεύθυνος εκδόσεων στον εκδοτικό οίκο «Βιβλιογράμματα» (2009-2014), ως μεταφραστής αγγλόφωνων εκδόσεων στις εκδόσεις «Τα Γράμματα» (2007-2009).

Έχει εκδώσει τη μονογραφία «Το Σύγχρονο Αγγλικό Θέατρο: Μεταφραστικές Προσεγγίσεις» (εκδ. Βιβλιογράμματα,Αθήνα 2006). Άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε αγγλόφωνα και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά, συμμετείχε ως εισηγητής σε συνέδρια με αντικείμενο την Αγγλική γραμματεία. Επίσης, το 2012 έλαβε το Βραβείο Καλύτερης Λογοτεχνικής Μετάφρασης από το Ίδρυμα Παπαδοπούλου, για τη μετάφραση του βιβλίου “The Key” του William Noring. Εκτός από Αγγλικά, μιλά Γαλλικά (επίπεδο Β1) και διαθέτει γνώσεις χρήσης υπολογιστή (πτυχίο ECDL).

Από το βιογραφικό  επιλέγονται μόνο τα σημαντικότερα στοιχεία. Η πρώτη παράγραφος είναι αφιερωμένη στις σπουδές και την προϋπηρεσία και η δεύτερη στις δημοσιεύσεις και στις δεξιότητες. Κλείνουμε με την αναφορά ξένες γλώσσες και στη γνώση υπολογιστή.

Αποτίμηση της διαδικασίας

Κατά τη συνέντευξη, ο συνειδητοποιημένος υποψήφιος δεν αξιολογείται μόνο από τους συνομιλητές του αλλά και από τον ίδιο του τον εαυτό. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, προκειμένου να βελτιωθεί, οφείλει να αναλογιστεί τα σημεία της παρουσίας του που πιθανώς να άφησαν θετικές και αρνητικές εντυπώσεις. Μόνο έτσι θα ανταπεξέλθει με μεγαλύτερη επιτυχία σε μια επόμενη συνέντευξη.

Η αξιολόγηση αφορά, επίσης, τον συνεντευκτή. Ως εκπρόσωπος της εταιρείας φέρει την ευθύνη να πείσει τους υποψηφίους για τα πλεονεκτήματά της. Ένας μελλοντικός εργαζόμενος θα ήθελε να επιβεβαιώσει ότι η εταιρεία θα του προσφέρει ευνοϊκό εργασιακό περιβάλλον, αξιοπρεπείς απολαβές, ίσες ευκαιρίες με τους υπόλοιπους εργαζομένους και εκπαίδευση πάνω στις διαδικασίες και στις μεθόδους εργασίας που εφαρμόζονται. Για αυτό τα στελέχη που έρχονται σε επαφή με τον υποψήφιο πρέπει να απαντούν με προθυμία στις ερωτήσεις του συνομιλητή του, χωρίς να δημιουργούν αμφιβολίες, να δείχνουν ότι είναι συνεργάσιμοι και να μην αντιμετωπίζουν τον συνομιλητή τους επιθετικά.

Η εικόνα μιας εταιρείας, είτε συνοικιακής είτε πολυεθνικής, δεν εξαρτάται μόνο από τη διαφήμιση ή την εξυπηρέτηση πελατών, αλλά και από τη συμπεριφορά της στο έμψυχο δυναμικό της. Αυτή η άποψη φαντάζει μάλλον ανεδαφική, υπό τις παρούσες συνθήκες. Εντούτοις, δεν μπορεί κανείς να υποτιμήσει τον ρόλο των πολυάριθμων ιστολογίων (blogs) ή των άρθρων με ευμενείς ή δυσμενείς παρατηρήσεις για συγκεκριμένες επιχειρήσεις ούτε τα βραβεία που απονέμονται σε ορισμένες εξ αυτών για το εργασιακό περιβάλλον τους. Πρόκειται, δηλαδή, για το «όνομα», την εμπιστοσύνη που αποκτούν στην κοινή γνώμη και αποτυπώνεται στον όρο “word of mouth”.

Αποτιμώντας, λοιπόν, την επιτυχία μιας συνέντευξης για εργασία, κάθε πλευρά οφείλει να θέσει συγκεκριμένα ερωτήματα. Πρώτον, ο υποψήφιος χρειάζεται να καταγράψει τις θετικές και τις αρνητικές εντυπώσεις που άφησε και να προσδιορίσει την αιτία των λαθών του. Η αυστηρή αυτοκριτική και η αυτό-βελτίωση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την επιτυχία στον επαγγελματικό στίβο. Δεύτερον, ο εργοδότης χρειάζεται να αξιολογήσει τη συμπεριφορά και τις απαντήσεις του. Κατά τη συνέντευξη καλείται όχι απλά να δώσει την εικόνα μιας σύγχρονης, αξιόπιστης επιχείρησης, αλλά να μεταδώσει τον ενθουσιασμό για αυτήν. Έτσι συμβάλλει στη φήμη της και προσελκύει ευκολότερα υψηλού επιπέδου επαγγελματίες.

Έχει διαβαστεί 3130 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 23 Ιούνιος 2015 19:37
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Συμβουλές για τη συνέντευξη »

Newsletter

Μείνετε πάντα ενήμεροι στις τελευταίες εξελίξεις σε θέματα εργασίας.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

(επικοινωνία σχετικά με διαφήμιση)

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

Βρείτε μας στα κοινωνικά δίκτυα
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική ΚΑΡΙΕΡΑ Συνέντευξη Διαδικασία